maandag 3 juni 2013

You can’t over train, only under sleep

 
 
Ik zou bijna schrijven ‘het was een rustig weekje’ maar kijk ik naar mijn weektotaal dan klopt dat niet. Okee, het totaal van de afgelopen week is door de zondagse duurloop flink omhoog getrokken maar ook zonder die training haalde ik een driecijfer getal. Met moeite trainde ik twee dagen niet of minimaal. De drive was er om op pad te gaan maar ik wil scherp blijven voor de zware trainingsweken welke nog komen.
De komende week mag het gas er ook nog even af. Alhoewel  het zonnetje schreeuwt om erop uit te trekken. Want de zon versterkt hetgeen nu al maanden in mijn hoofd rondspookt. De warmte welke naast de afstand, voeding en mentale weerstand een grote factor zal vormen in het welslagen van dit avontuur. De afstand ga ik de komende weken opbouwen. Met voeding (eten en drinken) was ik al volop aan het experimenteren. Ik weet nu wat ik niet moet hebben en wat ik goed kan verdragen (en vooral ook wegkrijg als de vermoeidheid toeneemt). Mentaal hebben de tegenslagen veel gebracht. Niet leuk en het klinkt gruwelijk maar het was zinvol.  Nu de warmte nog. Sauna bezoek, hitte training: vooral de laatste weken zal daar het accent op komen te liggen. Hoe precies, dat weet ik nog niet.  


De komende zonnige dagen zal ik de roep van de zon zeker  gehoorzamen. Want zoals een Amerikaans  finisher schreef over haar goede Spartathlon voorbereiding:
You can’t over train, only under sleep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten