maandag 10 juni 2013

Afbakken

En plots, als ware het uit het niets, stond daar de zon aan de hemel.
De zon die al wekenlang in Athene voor temperaturen boven de 25 graden zorgt, brak uiteindelijk ook in Twente door.
En dus paste ik mijn schema aan en werd een relatieve rustweek omgetoverd tot een week met een omvang van ongeveer 18 trainingsuren. Onder het mom van 'practice doesn't make perfect, perfect practice makes perfect (Morton)'  trainde ik zo veel mogelijk in de zon:
  • tempo's in de zon
  • duurlopen in de zon
  • dubbele duurlopen in de zon
  • heuveltraining in de zon

Het was wel even wennen, in die zon. Om de lichaamstemperatuur niet teveel op te laten lopen moest mijn hart net iets sneller kloppen. Zo'n 10 tot 15 slagen per minuut meer dan normaal. Ook dronk ik meer en had ik eigenlijk meer te eten moeten meenemen. Want het was best warm in die zon.
Hopenlijk blijft die zon nog even hier.
Ik kan hem goed gebruiken om de trainingen perfect af te bakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten