zondag 17 maart 2013

Uitrusten naar Texel

De start van dit loopproject richting Texel begon op 15 augustus 2012.
 Ik moest mezelf een schop onder mijn kont geven om de draad richting de Zwolle Marathon (pacer 3.30 uur) op te pakken. Meteen daarna zou ik me dan voorbereiden op de 50 van Bottrop en daarna doorstomen naar de 120 van Texel.  Toen de trainingen goed verliepen ( de knie hield zich rustig) nam ik het besluit om nu eindelijk maar eens te gaan starten op de Spartathlon.  De 24 uurs van Steenbergen werd ingevoegd, mede ingegeven doordat dit naast een EK en WK, door een beslissing van de KNAU, ook voor het laatst een NK zou zijn. Dit alles maakte dat mijn voorbereiding voor Texel meteen ook voor een groot gedeelte in het teken stond van de voorbereiding voor Steenbergen. Na Texel is het immers maar zes weken tot deze 24 uurs wedstrijd.
Het schema tot Steenbergen werd uitgedacht, bijgesteld en vastgelegd.  Ambitieus, volgens sommigen gekkenwerk. Volgens mij en mijn trainert goed in balans mits ik de flexibiliteit kon opbrengen zaken aan te passen als het toch anders zou lopen.
Vandaag liep ik mijn laatste langere duurloop voor Texel. Tevens was de afgelopen week mijn laatste topweek. Rest nu om erg goed uit te rusten, in beweging te blijven maar vooral om 1 april klaar te staan.  Aan de voorbereiding heeft het denk  ik niet gelegen. Slechts een klein griepje gooide roet in het eten. Aan de support heeft het al helemaal niet gelegen. Natuurlijk in eerste plaats van mijn allerliefste, die gelukkig ook nog met me getrouwd is. Daarnaast van onze drie kindertjes die de lol er wel van inzien dat vaders zo vaak op pad gaat om zijn droom te verwezenlijken. Het  opgerichte Spartateam zorgde voor extra motivatie en stimulans. Trainert Marjolein blijft me trouw in de gaten houden en zowel clubgenoten bij Ac-tion, gastlopers oa. van de triathlonclub en vele supporters zorgen voor de nodige extra motivatie. De trainingen met Jan-Albert Lantink waren speciaal. Runnersworld Enschede: dank voor het materiaal.
Wat het gaat worden: ik heb geen idee.  Ik heb er wel zin in, over twee weken is het eindelijk zover.

1 opmerking: