zondag 23 maart 2014

Stilte voor ....


Eigenlijk loopt het niet eens zo heel slecht maar echt goed nu ook weer niet. Ik train niet belachelijk veel maar ook weer niet weinig. De ene keer gaat het makkelijk, de andere keer wat minder. Het ene moment denk ik YES, een andere keer vervloek ik me met een stevige NO.  Het loopt wel maar het loopt nog niet zoals ik zou willen.
En dus ben ik, op aanraden van trainer Marjolein,  begonnen het  iets anders aan te pakken.  Duur moet weer duur worden. Lang wordt weer echt lang. Van 40 naar 50 dit weekend weer richting de 70 in de heuvels.  Hersteltrainingen wissel ik in voor alternatieve trainingen in het zwembad of op de fiets. Slechts één baantraining per week, de lange tempo’s.  Eén tempoduurtraining per week oplopend naar 120 minuten. Zodoende de knie meer hersteltijd bieden, het systeem gedoseerd belasten, ondertussen romp en benen sterker maken.
Het heeft enkele weken geduurd voordat ik eraan wilde. Als Ultra loper moest ik toch vooral veel lopen.  En ook al ben ik nog maar twee weken bezig alternatieve trainingen uit te voeren: het voelt erg goed. Ik krijg lol in baantjes trekken, lol in een stukkie fietsen en het lopen voelt weer steeds beter. Heel voorzichtig komt het goede gevoel weer terug.  Conditie, vorm, zin in presteren.  Op weg naar de langste dag in Luxemburg.

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat het vertrouwen en de gretigheid groeien met een andere aanpak!
    "The glory of sport comes from dedication, determination and desire. Achieving success and personal glory in athletics has less to do with wins and losses than it does with learning how to prepare yourself so that at the end of the day, whether on the track or in the office, you know that there was nothing more you could have done to reach your ultimate goal."
    ---Jackie Joyner-Kersee

    BeantwoordenVerwijderen