vrijdag 2 augustus 2013

HITTE !!!


Ik heb me net even snel gewassen en ben bezig me te installeren op mijn werkplek. Dit ochtend duurloopje naar mijn werk was al warm. De benen nog wat stram van de trainingen van gisteren. Mijn rugzak gevuld met ontbijt, lunch en het nodige voor de training van vanmiddag. Vandaag wordt het de warmste dag van deze zomer, van dit jaar en volgens sommige optimisten wordt het de warmste dag ooit. Gelukkig is het wel lekker warm. Tenminste: ik vond het gisteren tijdens de duurlopen wel lekker warm. Niet van dat benauwde maar gewoon flink heet. Warm genoeg om te trainen. Nu heb ik er al aardig wat warmte trainingen opzitten. Tijdens de vakantie in Portugal, tijdens de weken na de vakantie in Portugal en eigenlijk was het daarvoor ook al een periode flink warm. Misschien hebben al die onderzoekers dan toch gelijk en kun je jezelf trainen om de warmte beter te verdragen. Mijn werk pc is nog niet opgestart of via mijn mobiel meldt Giovanni Alberto zich. Dé Alberto, Koning Spartathlon, JAL. Zoals altijd steekt hij meteen van wal en meldt een artikel in het AD over het effect van warmte training op het menselijk lichaam. Deze trainingen hebben vooral effect op het volume, meldt hij enthousiast. Die warmte trainingen in de weken voor de start hebben dus echt effect. En hoe is het verder, gaan de trainingen goed? We zien elkaar dinsdag weer. Het is warm, ook op mijn werkplek is het warm. De route voor vanmiddag wordt bepaald door ‘drankposten’. Eerst naar Boekelo om bij de SPAR wat te drinken te kopen. Vervolgens via Usselo naar Haaksbergen alwaar de Shell vast een blikje cola in het schap heeft liggen. Dan achterlangs recreatieplas het Ruthbeek waar ijskoude douches zo verfrissend werken dat de laatste kilometers naar huis overbrugbaar zijn. Meer dan 30 graden voor iets meer dan 30 kilometer. Hitte training heeft effect maar zonder goed te drinken maar ik meer kapot dan me lief is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten