dinsdag 2 april 2013

tja

De dag erna is de dag van het analyseren.  Dit begon gisteren natuurlijk al tijdens de lange autorit naar huis. Hoewel de analyse toen onderdrukt werd door zere benen en algehele malaise. Vandaag vele mogelijke oorzaken en gevolgen op een rij gezet. Hoe kan het dat het al na een 30 kilometer niet meer lekker liep?

foto: Rinus Running

Op het strand en het stuk door de duinen ging het wel weer lekker om na de dwaaltocht tijdens het tweede deel strand (ik dacht dat de route over alle duinpannen ging, dat was dus niet zo) weer weg te zijn. Na het keerpunt op 60 km ( 5 uur en 35 minuten) werd het voor de derde keer harken om na 65 km over te gaan in een combinatie van hardlopen en strompelen. Dankzij mijn Spartateam kon ik me oppeppen om na het derde stranddeel  toch door te gaan. De snelheid was toen gezakt tot 8 kmh en met de opgang naar het laatste strandstuk kon ik zelfs al hardlopend 5 kmh halen. Nooit gedacht dat ik zo langzaam kon hardlopen alhoewel er van hard en lopen nauwelijks sprake was. Het besef dat ik de finish niet meer  binnen de tijdslimiet kon halen en ik meer kapot zou maken dan me lief is (21 april staat de Enschede Marathon voor de deur, in mei de 24 uur van Steenbergen) maakte het er niet beter op. Ondanks de vele oppeppende woorden van de 60 km lopers (sommigen namen zelfs de tijd voor een praatje en boden aan me tegen de strakke wind in te willen hazen) lukte het niet om nog iets van snelheid te maken. Ik kreeg mijn benen gewoon niet meer opgetild. Na 84 km en bijna 9 uur wedstrijd was het over en uit. Wat een teleurstelling. Alweer geef ik op tijdens een strandrace. Alweer geen finish.
Van de slechtste wedstrijden leer je het meeste.
En dus neem ik alles mee in de analyse van deze 84 km van Texel. Samen met het Spartateam heb ik veel geleerd van wat beter kan. Want het doel voor dit jaar ligt in Griekenland. Ik zal starten. Of ik de finish zal halen valt zeer te betwijfelen maar ik zal starten.
Next race:  Steenbergen 24 uurs. Voor mij geen WK,  geen EK,  geen NK. Voor mij een 24 uurs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten