zaterdag 9 februari 2013

RUST

Het is een belabgrijke training. Misschien wel de belangrijkste training in je hele voorbereidings periode. En toch heb ik er moeite mee er aan toe te geven.
Rust.
In mijn schema's plan ik ze vanzelfsprekend in. Na een aantal dagen training waarbij ik soms twee keer per dag train moet er een dag rust ingepland worden. Na 10 trainingsdagen ben ik daar dan ook meestal wel aan toe. Van nature heb ik de neiging om tijdens trainingen er nog een klein lusje aan vast te knopen (loopgenoten kennen die lusjes inmiddels). Het kost me echter meer moeite er zo nu en dan eens een rustdagje extra aan vast te knopen.
Afgelopen vrijdag stond ik op tijd op om lopend naar mijn werk te gaan (13 km). Stilletjes liep ik de trap af, buideltje looptraining onder mijn arm, om me beneden om te kleden, wat te eten, hond even uit te laten en weg te rennen. Hoe het eigenlijk precies kwam weet ik niet maar het besluit viel om dit die dag maar eens niet te doen. De trainingen in de voorbijgaande dagen liepen niet echt super. Wat vermoeid, wat minder gemotiveerd, wat pijntjes.
Texel, Winschoten en Sparta: het duurt allemaal nog even. En dus sloop ik weer naar boven, zocht wat normale kleding bij elkaar en in plaats van rennen stapte ik op de fiets op weg naar het werk. Zowel verstand als gevoel zeiden me dat deze dag extra rust me veel winst gaat opleveren. Want na deze dag volgt er nog een rustdag. OM daarna de draad weer op te pakken en verder te bouwen aan de route naar Sparta.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten