vrijdag 1 januari 2016

2015


Een tientje, slechts een tientje. Geen dertig miljoen. Toch beter dan helemaal niks. Blijkbaar heb ik veel geluk in de liefde en weinig geluk in loterijen.

Dé loterij van 2015 leverde ook niks op.
Geen startbewijs om mee te mogen rennen van Athene naar Sparta. Ondanks de 8.14 gelopen in Deventer. Geen herkansing, geen Leonidas, geen Spartathlon.

Het hoogtepunt van 2015 werd de BATA solo race van Nijmegen naar Enschede.
Uitgezwaaid door twee lieve dochters, bijgestaan door geweldige mensen die urenlang door een miezerregentje meefietsten, me weer op weg hielpen na een zware dip, navigeerden door de nacht en ondanks eigen vermoeidheid me hielpen de finish na een avontuur van 20 uur en 20 minuten te halen.

Het tweede hoogtepunt was de Monnikentocht over 50 km.
Het liep die dag. Ondanks meerdere keren verkeerd lopen en een parcours met de nodige onverharde bospassages lukte het die dag het tempo hoog te houden en als eerste over de streep te komen. Achteraf gezien geen slimme wedstrijd want na ook nog  harde  Ruthbeektriathlon (ik dacht alles aan te kunnen op dat moment) protesteerde en blokkeerde mijn lijf volledig tijdens de 100 van Winschoten. Tot 50 km nog mooi op een schema onder de 8 uur. Met een rug die vast ging zitten ging het lopen steeds lastiger en werd het onmogelijk de 8 uurs grens te slechten.

Met een teveel aan energie lukte het nog een leuke, stevige halve marathon in Oldenzaal uit te persen (Huttenkloas in 1.21) maar toen was het op.

Rug, hamstring, achilles. Protest op protest op protest.
Met hangen en wurgen liep ik nog vier wedstrijdjes in het kader van de Twentse cross competitie.

De laatste weken van 2015 liep ik niet. Het afscheid van zus Nina viel zwaar.

Het nieuwe jaar is één dag oud. De eerste 18 km zitten er alweer op. Het jaartotaal van 2015 bleef steken op een kleine 5700 loopkilometers. Met de uitdagingen voor 2016 in mijn hoofd staan er weer vele langere duurlopen op het programma.
Ondanks alles zal ik altijd wel lang blijven lopen. Met of zonder een beetje  loterij geluk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten